Saturday, March 19, 2011

Renungkan wahai Lelaki & Wanita..

Jangan kau sentuh aku, aku takut dosa
Jangan kau rayu aku, aku takut salah
Meskipun dosa itu tak terlihat
Tetapi ku tak mau

Aku bukan muhrimmu
Aku bukan milikmu
Aku ini ingin dicinta
Bukan tuk bercinta

Jangan kau paksa aku untuk lakukan itu
Meskipun engkau pun tahu ku juga mau
Tapi belum saatnya...[ʘ‿-_tb]

jadikanlah suka duka itu perkara biasa,,jadikan ia sebati dengan jiwa kita,,seperti sebati dan larutnya gula di dalam air..'sebatinya garam dalam masakan kita'...jangan hanya diingat bahawa kita mesti hidup dengan penuh suka tanpa batasan dan halangan duka,,tiada apa pada yang susah itu,,ia cuma mengajar kita supaya terus berdiri,,berdiri dengan keyakinan dan ketabahan hati..juga mengingatkan kita kepada 1001 tanggungjawab yang perlu kita laksanakan dengan penuh sempurna,,yang akhirnya 'ia' akan diganti dengan 'pahala' yang perlu kita nanti sehingga di hari 'penganugerahannya'..Ingatlah pada yang 'suka' mengembirakan kita,,yang bisa memadam segala 'duka'..nescaya hidup akan terus terasa bahagia...


Assalamualaikum Cinta...khamshamida!!!!

No comments: