Friday, March 18, 2011

ReDha dEngan keTentuanNYA...♥♥

Salam..

Setiap dari kita pasti x lari dari kekecewaan,,terutama x dpt benda yg kita nk sgt..hu3...hurt so much...aku pun cm2 gk...terbaru result aku yg agk teruk...hu3...kecewa betul,,hmpir ptus asa,,bangun jew dri tdo,,ase xda pew dh....bile mlm lgila sunyi..,kwn2 pun dgn result msing2...pkat menyepi jew....l"ike i lost my direction"...but,,now i can accept the reality,,TQ 4 advice me my friend Wa,Ila,Akmal.Din,Dos,Fiz,Mae,Kinah,EwAn,Kila n so on...and my bff Pie..u all make me feel strong...life must carried on dont i??..then aku ngn kengkwn p jumpa cgu2,,lega cgu trime dgn tbuka,,sygggg cgu..hu3...hinggala akhirnyer aku wt kputusan yg penting,,hope 2 de best,, i will carried it with my best...Huda go2 Chaiyok...

Then i realize tht wht we want in life,x semestinye we can get it...kalau memang Apa yang memang menjadi milik kita di dunia, samada rezeki, jawatan atau kedudukan, pasti Allah akan berikan. Tetapi apa yang memang bukan milik kita, kita tidak akan mampu miliki; walaupun ia nyaris menghampiri kita atau meskipun kita bermati-matian berusaha mendapatkannya.

Then soal jodoh,,,couple..hu3..sesungguhnya,,aku x berani nk ke arh 2..aku takut terluke...people always say 'dalam hati da taman'..mybe,,i just start to Love someone..someone tht realy good to me..

aku mg sayang ag,,mcm ag syg aku..xpi aku x berani..

& u say,,if takut terluke xdala fitrah,,yew..fitrah manusia yg da perasaan cinta...aku,aku tkut kehilangn ag..xpi percayalah sayg,,if mg sudh ditentukn jodoh kita,,adala..if xda,,xdala...for me,,my future is more important...and my family...love u alll.

Maka sudahlah, jangan kau tangisi apa yang bukan milikmu!!!

"Tiada suatu bencana pun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Luh Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berdukacita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri.." (Surah Al-Hadid: 22-23)


Assalamualaikum Cinta...khamshamida!!!!

No comments: